Sunday, April 28, 2013

Just because I come off strong, doesn’t mean there’s nothing wrong :')


Assalamualaikum sahabat. Lamanya tak update blog. Sejak start practical sampai lah sekarang dah habis pon practical. 3 bulan berakhir tanpa disedari. Sangat mengharukan bila dapat email dari kawan2 blog minta update blog. Bukan xmau update, cuma masa tak mengizinkan. InsyaAllah, lepas ni akan update dengan lebih rakus. Hahahaha

Tak pasti dengan keadaan diri sendiri sekarang. Nak kata happy, happy ka? Nak kata bahagia, bahagia ka? Antara senyum dengan menangis, nampaknya macam menangis yg menang kot. Kadang2 tertanya2, dalam banyak umat manusia dalam dunia ni, kenapa aku yang terpilih untuk hadapi semua ni. Sampai kadang2, rasa diri dah tak cukup kuat nak hadapi semua. Syukur dilahirkan sebagai seorang Muslim. Sekurang-kurangnya aku ada tempat mengadu. Mengadu pada Dia. Sebab aku tau Dia Maha Mendengar dan Maha Mengetahui. Aku tak pasti ya Allah, apa hikmah disebalik semua ni. Tipu kalau mata ni tak menangis, bohong kalau aku cakap aku tak sedih. Kalau boleh putar balik masa, mesti aku akan perbetulkan balik semua ni. Ya Allah, banyaknya aku menangis kat mama abah. Sampai aku rasa aku dah cukup banyak menyusahkan mereka. Panjangkanlah umur mereka ya Allah, sebab tak mungkin aku dapat hidup tanpa mereka.

Buat dia yang datang atas kehendakMu, jika Engkau ciptakan dia untukku, ya Allah, satukan hati kami. Bantulah aku untuk mengerti dan menerima dia seadanya. Berikan aku kesabaran, ketekunan, dan kesungguhan untuk memenangkan hatinya. Urapilah dia agar dia juga mengerti dan menerima aku dengan segala kelebihan dan kekurangan sebagaimana aku yang telah Engkau ciptakan. Ya Allah Maha Pengasih, Lepaskanlah aku dari keraguan ini menurut kasih dan kehendak-Mu. Aku tahu Engkau sentiasa memberikan yang terbaik buatku. Luka dan keraguan yang aku alami pasti ada hikmahnya.

Ya Allah, curahkanlah kesabaran kepadaku dan teguhkanlah pendirianku. Janganlah kau palingkan hati ku dan berilah aku hidayahMu kerana Engkau Yang Maha Pemberi. Kukuhkanlah aku dari kemungkinan terpesongnya iman, dan berilah aku petunjuk dari kemungkinan sesat. Aku mohonkan padaMu jiwa yang tenang tenteram, yang percaya pada pertemuan denganMu dan redha atas keputusanMu serta merasa cukup puas dengan pemberianMu selama ini. Bantu aku ya Allah :')


"I'm going to smile like nothings wrong, 
talk like everythings perfect, 
act like it's all a dream, 
and pretend it's not hurting me"


2 comments:

Anonymous said... [Reply]

Hello. And Bye.

ejulz said... [Reply]

jgan bersedih k..